25.2.11

CONTEST NAMA BABY SAYA


Kali ni nak masuk Contest Nama Baby Saya pulak..tengok tarikh tutup, masih ader banyak masak lagi, walaupun tinggal lagi 3 hari..hehehe..so sempatla lagi nak masuk contest ni, sesama memeriahkan majlis tuan rumah..kalu pasal anak, takyah pk panjang2, idea memang mencurah2, sure lancarlah bab2 nak karang ni..hehhehehe..yup saya seorang blogger walaupun tak berapa aktif, tetapi saya tetap ader peluang kan tuan rumah??..biasalah saya ni kejap ader , kejap hilang, kalu hilang tu, sbb anak2 yg tak mengizinkan!!

Seperti yg diminta pihak penganjur, sudah saya copy banner nya, nun saya letakkan diatas sana, dan akan saya link ke blog Puan sekijap lagi!!

Oklah, saya punya 2 anak, memandangkan nama yg sulong punya salasilah yg unik, so saya pertaruhkan nama dialah..keh..keh..Cempaka Nur Khalisah, berumur 5 tahun, Cempaka tiada aper maksud2, tp ambik sempena nama bunga..Wangian, Nur bermaksud cahaya, Khalisah bererti yang elok/tulen..bila digabungkan menjadi Wangian Cahaya yang elok/tulen..lebih mesra dipanggil dgn nama "Puteri" ..kenapa??? sebab time dalam pantang rajin menangis , terpaksa tukar nama panggilan ke Puteri, tapi ic masih nama asal

Siapa yg pilih nama ni??? Nama Cempaka, terkeluar secara spontan oleh saya dan suami ketika sedang memilih nama anak...kata "bidan a.k.a org yg arif dalam bab ni" nama yg diseru..Nur pulak yang ipar pilih, Khalisah, Mil yang suka, so digabungkan menjadi Cempaka Nur Khalisah..dikatakan lg, berkongsi nama dengan Puteri di 'alam sana'..,disebabkan nama anak saya tidak diletakkan ngan nama Puteri, itu yg membuatkan dia sering menangis..alhamdullilah selepas dipanggilkan dengan panggilan Puteri, dia sudah tidak menangis n sampai sekarang menjadi anak yang tidak banyak songeh, baik dr kelakuan n kesihatan..alhamdullilah!! n semoga Puteri menjadi seperti namanya!!.....mudah2an....amin!!!

Nilah gambar kesayangan saya,buah hati yang paling terindah yg dihadirkan OlehNya untuk saya sekeluarga..n semoga terus akan terus menjadi kesayangan kami sampai akhir nyawa..amin


p/s : pada kwn2 yg nak join..sempat lg nih..tarikh tutup 01/03/2011

0 comments: