13.2.11

Baju Kurung Pahang



Mesti korang nak ckp..anak tidolah tu, sbb tu mamanya leh bertandang kat intenet..heehheheh..betoi..betoiii..anak tido, mama senang hati!! kali ni tengah dok geogle gambar2 baju tok wak baju kurung, rambangnya mata, baju kurung riau ader, bju kurung pahang ader, yg ader pesak, yg kain kembang semua aderlah..lengan nak yg mcmana, kembang semangkuk, kedut2, tu lom masuk bab jahit manik n sulam bunga lagi tuh..adoiiihhhh pening..nak jahit baju pun susah ka?? susahla pada saya yg dah jarang jahit baju..boleh bilang ngan jari..raya jelah kalu jahit baju pun, tak pun kalu ader kenduri kendara yg memerlukan pakai sedondong,..baju kurung cam dah biasa sangat, nak jugak ubah pesen, nak yg mcm org lain pakai..ngeh..ngeh..nampak org lain pakai cam cantik jer, tp jgn disuruh pakai kebaya la ya, aden memang tak berapa nak minat, nak2 bulat sudah skrg nih, memang tak sesuaiii langsung, punggung pong leper, kim salam jolah ya!! hehehehh..yolah bukankah chantek sapa yg pakai kebaya ader punggong yg montok gitu!!

Cari punya cari, akhirnya saya memilih tok buat baju kurung pahang, cam gambar kat atas tu..siap pesan ngan SIL lagi ni, nak sebijik cam gitu, kain nak kembang, pastu lengan ikut trend yg terkini..tp takyahla boh manik2 bagai, kang tengok2 anak den yg telan manik tu..nak basuh pong cerewet..wak jer yg simple n boleh terus masuk mesin basuh..ceh wahhhh..mengada-ada sungguh..takpela ya, sekali sekala jer nih, tu pong mujur dapat kain free!!

Yeyeh..dapat kain free, alkisahnya, My Sil yg bagi kain ni, kat adik bradik n ipar duai dia, nak soh pakai time majlis bln 3 nanti..besday party jer..nak celebrate besday MY MIL, bersama lagi 2 org anak buah..kain tu tak kisah nak bikin apapun, janji sedondon..n saya memilih tok kurung pahang..takpe2 kita tengok sapa yg paling vouge kat majlis tu nanti..hehehhehe..Bila besday party semestinya ader hadiah..dok congak2 gakla aper hadiah nak di kasi kat budak2 tu, td dah setel pk tok budak2, tok nenek budak pulak..rasanya aper yg sesuai ya!!! buntu nih!!

Oklah nak tidola, ngantuk..selalu entry tergantung..welllllllll nak buat guano..ngantuk dah ni + takder mood nak taip!! bye..sweet dream..p/s b4 tido, maafkan semua org!!

5 comments:

Halen said...

aku pun teringin nk pakai kurung pahang ni tp x tau la sesuai ke tak ngan badan yg kembang neh. ko upah jahit kt mana? klu area kk roger2 la klu best ble aku try skali. kt sini susah nk cari tailor yg best..

Ainazli said...

ko takderlah bulat sangat..cabi sikit je..tp taklah gemuk..mohla kita pakat diet..aku jahit kat ganu baju ni, kat kk aku tak pernah tempah pong, tp kalu ko nak aku ader kwn yg memang ambik course fesyen masa kat itm n skrg tengah giat jahit baju, tp dok jengka pahang..aku pernah jahit ngan dia time ipar aku kawin..sedap n terletak kat badanla..

Anonymous said...

assalamualaikum

mmg cantik baju kurung pahang ni... nampak langsing aje badan kalau pakai =) ~

Ainazli said...

manja..b4 ni lom pernah pakai lagi kurung pahang ni..nak kena cuber lah ni..hehehhe

lovincotton said...

salam...

kepada sesiapa yang berminat untuk menempah kurung pahang seperti gambar di atas tu, bolehlah membuat tempahan dgn saya..sbb baju yang di atas tu saya yang jahit..