24.8.09

Salam Ramadhan

Salam ramadhan kepada semua umat manusia, semoga kehadiaran Ramadhan kali ni, memberi seribu hikmah kepada kita semua..kali ni saya berpeluang menyambut awal Ramadhan di kampung, meninggalkan my laling berpuasa sorang2 di KK, Huhuuuuu.ralatnya saya rasa, tinggalkan dia time puasa begini, tulah kalau hati boleh dibahagi 2, alangkah mudahnya kijer saya..pk2 sekali takpelah ayah dalam dunia hanya 1 n dah jarang dapat jumper n bersama, suami keseluruhan masa saya habiskan bersamanya..jadi jgn dipkkan sangat (ayat penyedap hati ni..hehehhe)

Masuk hari ni dah 4 hari saya di kg, menyambut puasa di kg jauh lebih meriah dari tempat saya, makanan sedap2, kueh2 berlambak, jala mas, tahi itik, akok, buah tanjung, sebut aper saja pastinya ada, hanya perlu sediakan duit jer..tunjuk2 sedar2 dah penuh 22 belah tangan..tp setakat hari ni saya belom sempat nak menjenguk pasar ramadhan yg ada kat sini, malas nak bersesak2 ngan ramai org, tambah meletihkan biler terpaksa mendukong si kecik yg beratnya seguni beras..huhuhuhu..penat..

Put3 lah yg paling hapi kat kg, ramai kawan n boleh g kedai biler2 masa jer, kedai runcit sebelah2 jer ngan umah saya, tu yg kejap2 mintak duit..kalau saya tak bagi yg lain bagi, pak2 sedara rajin melayan, tu yg makin menjadi2 perangainya..sepupu sepapat lak semua jenis yg lasak, dia pun 2x5 join sekali..takpelah sekali sekala balik kg, kasi canlah tok dia bebas buat aper saja..dah dok kat KK, sorang2 n dunia dia hanya tv jer..

Oklah nak blah dulu, dok pk2 nak masak aper hari ni, dah dok berkira2 nak makan cendol sirap ni..nak makan puas2 kat sini, biler dah kat KK, memang dah tak berpeluang nak merasa makan atau g pasar ramadhan lagi!!! oklah selamat berbuka puasa..

10 comments:

Chik Mi said...

salam ramadhan Ain ,ooo dah balik kpg ke?chik dah jumpe bekas muffin yg cumei tu kat png ain nak ke?kalau nak email kat chik .mimiazie@yahoo.com

Ainazli said...

salam..yup kat kampung dah ni, aisey ain baru bercadang nak g godek2 bekas muffin alatan kek kat kg, takpelah kalu takder yg chantek ain beli ngan chik mi ya..nati ain mesg..tq chik mi

Ainazli said...

salam..yup kat kampung dah ni, aisey ain baru bercadang nak g godek2 bekas muffin alatan kek kat kg, takpelah kalu takder yg chantek ain beli ngan chik mi ya..nati ain mesg..tq chik mi

Ainazli said...

salam..yup kat kampung dah ni, aisey ain baru bercadang nak g godek2 bekas muffin alatan kek kat kg, takpelah kalu takder yg chantek ain beli ngan chik mi ya..nati ain mesg..tq chik mi

Mr. and Mrs. Mokhsin said...

Nonie...wak balik la Jalo Mah ko ambo..eberet ambo tuh....huhuhuh....

mummyseri said...

salam ain..ye btol tu make puas2 kat sana ye..kt cini byk xde sgt..huhu rindunye nk balik kampong gak..kite suke sgt akok tauuu..

halen said...

aaakuuuuu pun rindu nk blk kg waaaa.. memandangkan ko dh blk sem tu bwk la ole2 utk kami semua kt sini yg x dpt blk kg ye uhuk uhuk..

haaa aku nak murtabak yg tebal 4 inci tuh..

Ainazli said...

janna-kak nok ko jalo mah tu, kalu betol2 nok mai ambik kk ,boleh jah kite bawakkan..tarak hal punya..

Ainazli said...

seri..tulah tengah pulon sungguh2la ni, rasa jer nak makan terus g cari..kang kempunan kat kk tarak..nak buat poser2 gini, maklum sajalah..hehheheh..akok..best tu tp benda tu takut tak tahan lama, nak bawak balik kk..hhehhee

Ainazli said...

halen..arrrrghhh tp nanti raya ko balik gak, aku gak yg raya kat sini..lagi syok ko pulon semua makanan best2..mutabak diraja ke maksud ko, aku benda tu memang wajib bawak balik..tp kena tempah awal2 susah nak dapat..aku pun dapat 5 bijik jer..huhuhu..nanti aku kasi ko rasa!!!