2.8.09

PTPTN Visit Ain di KK










N3 yg bertalu2..tp siaran tertunda seminggu yg lepas, tengah rajin nak upload gambor n citer2 lagi..huhuhu..jangan korang muat udah la ya..Seperti tajuk diatas..Ptptn visit KK..copppp arrrr bukan ptptn kejar saya ya..hehehe..sapa yg tak bayar loan ptptn mesti senyum2 nie..actually member ni kijer kat ptptn, datang KK, atas urusan kijer, settlekan pasal pinjaman budak2 baru kat Unimas n Politeknik KK, alang2 dah sampai KK, memang saya peruntukan masa lepak2 ngan dia, ni kiranya member rapat masa kijer kat Putrajaya dulu, walaupun saya dah tak bekerja n dia pun dah bertukar kijer, kami still lagi contact..tiap x balik Kl, mesti jumper dia, kalau ader kesempatan..kiranya banyak rahsia antara kami ber2 ni..kalu diingat2 mo gelak n pecah perot saya dr kisah sedih bawak ke perangai "jahat"2 kami masa kat opis lama..walaupun kami bukan sebaya n saya adik pada dia, tp saya senang ngan dia..dia "senang masuk" gitu..

Ni kiranya 1st outstation dia ke KK, tak sempat pun nak g jejalan maner2, dia lebih suka lepak2 kat bilik dr bersesak ngan org (perangai dulu yg tak berubah2) yg member2nya lain, ader masa jer kuar jalan2..pompuan kalu tak tengok kristal memang tak sah..tp dia tak heran..tak kisah pun..dia lebih senang bersantai n borak di bilik..so terpaksalah saya mengikut rentaknya..temankan dia kat bilik, sempatlah jugak saya cilok/temankan si kecik ni main pool..dia kan antu air, takleh nampak air..nak terjun jer kijer dia..nak2 sekarang dia dah boleh control badan n berenang2 sendiri..eksen lak tu takboh main kolam budak..huhuhuhu..

Walaupun tak banyak masa dapat lepak bersama, sempatlah jugak bawak dia n geng makan seafood kat Rest. Gayang..katanya nak merasa makan seafood yg kunonnya femes kat Sabah ni..tp pada saya semenanjung tetap the bestla kalu nak makan2 seafood ni..kat sini harga cekik darah walaupun stok berlambak n murah, biler jd lauk masak siap, mak aiii berganda pulak jadinya..so better beli lauk basah n masak sendiri kat umah..ikut resepi myresepi..hehhehehe!!

Tp setakat ni, compare antara Rest. Gayang n Rest. Nelayan (antara yg femes kat sinila) Rest Gayang antara yg terbaik n rasa pun sedap lagi Gayang kot, ..so sesapa yg nak datang Sabah bolehla cuber2 makan kat Gayang..tp kalu time gaji jgnla cuber2 nak datang lambat..kang melanguk2 kat situ..

Apapun tok K'ain (sama ngan nama saya, tp dia panggil saya Nik, hehehehe) c tq bebanyak, tok 1 kotak buah2, memang puas giler dapat makan, jgn segan2 lagi bertandang ke sini n hapi dapat jumper ko Kak..harap2 kita dapat kawan sampai biler2!!

2 comments:

halen said...

alahai...sodapnya aku tgk lauk pauk ni. bila la aku dpt merasa seafood gayang nih..

Ainazli said...

jomla wehhhh..kita set masa, kalu ko makan 2 org jer rugi sebab dia punya oder limit semua sekilo..memaqng susah nak abis..n bayar pun mahal..aper kata kita tong2 bayar n lauk tu biaser tok 4 org makan..ko set ja masa kang bagitahu aku....huhhuh