30.1.09

Alahai..

Arie nie, hapi sebab dapat buatkan blog tok member n nampaknya dia pun puashati..nanti nak meke-up n update lagi dia punya blog..ni kerja tak mendatang hasil tp biler ader yg berterima kasih rasa berbaloi sangat, apalah sangat setakat tolong buatkan blog tu..hehhehe..Puteri hari nie buat hidup aku huru hara, tak tahu kenapa hari nie peel dia menjadi2, naik tension aku..mahu tak angin aku ari nie, pagi dia selerakkan satu umah ngan 1 botl bedak..habis 1 umah dipakaikan bedak, sabar..sabar..n malam nie pulak dituangnya 1 botol minyak ubat kat lantai..yg nie memang takleh nak sabar dah..pastu baru jer aku nak minum air, tengok2 dalam air dah ader bedak..entah biler masa pulak dia ambik bedak n boh dalam air..kena marahla aper lagi..menangis dengan mimik2 muka sekali, kesian la pulak..tapi tula, lagi lembut ngan dia kang menjadi2 pulak perangai dia, biar dia tahu aku marah n biar dia ingat lain x tak boleh buat lagi..mama marah..

Sekarang dia dah besar n tinggi jadi semua benda dia dah boleh capai..pantang tak tengok aderla barang2 yg dia capai n main..so sekarang aku dah sediakan rotan, tak pukul pun tp saja standy tok takut2kan dia, tp selagi namanya budak selagi tulah dia takkan faham selagi kita yg tua nie tak ajar..yg sedihnya biler dia kena marah, dia datang kat kita n mintak dipujuk, bile aku buat tak tahu, lagi syahdu dia nangis, gugur jugaklah air mata seorang ibu nie, nak2 masa tu dia betol2 kena marah..nak taknak pujuk dia n mintak dia janji jgn buat la..dengan terisak2 dengar dia cakap "janji"..tp apalah seorang budak tahu aper maksud janji kan..esok2 perkaran sama yg berulang..

0 comments: