21.6.09

Hapi Father's Day



Hari nie upernyer hari bapa..saya ngan selambanya terawal wish kat my laling Khamis yg lepas..entah aper yg dipkkan sampai saya teringat yg hari tu hari bapa..my laling..biaserlah dengar telinga kanan masuk telinga kiri..tak sensitif langsung..errrrr buat hati gerammmmm jer..kalu bukan saya yg kalut mengingatkannyer , dia takdernyer nak ingat..

Apapun tok ayah n my laling ku (ayah pada putriku) serta arwah my Fil (al-fatihah), selamat hari bapa, tok ayah yg menjadi sayap paling kuat hingga lahirnya saya ke dunia, terima kasih bebanyak.. kata my mak, saya anak ayah..tp pada saya anak ayah atau anak mak, tetap sama..saya hanya ingin yg terbaik tok mereka ber2 selagi belom dijemput Tuhan..

Biler citer pasal, ayah..teringat zaman2 kecik dulu, pada saya dulu ayah memang garang, pantang baginya kalu nak tido anak2 bising, nak mintak/cakap aper pun terpaksa melalui org perantaraan iaitu my mak..kalu tak gi ngaji siaplah, memang nak cari penyakit..pendek citer ngan anak2 ayah memang tak rapat.. anak2 takut nak dekat tp sejak dia balik haji kalau tak silap saya, masa tu saya 9 taun, dia dah banyak berubah..sikit2 panas dia hilang n sampai sekarang saya nampak banyak sangat perubahan dia..ngan cucu2 takyah cakapla..dia nak tido sekalipun, biler cucu2 dok berguling2 atas badan dia, dia boleh wak bodoh jer..anak cucu berkumpul riuh sekampung, lena jer dia tido..n sekarang memang masa tua dia ngan cucu2..pagi2 dok meriba cucu, sedangkan dulu jgn haraplah dia nak masuk dekat ngan anak2..hehheheh..

Dan saya pulak biler dah makin tua, makin rapat ngan ayah, selalu gak kalu balik kg kami habiskan masa petang2 kat bawah pokok jambu, borak2, dia hanya sekadar nak tahu cerita yg saya bawak dr Sabah..dia pendengar setia saya, pada saya ayah bukan yg banyak mulut, dia hanya bercakap pada yg perlu saja..jadi sayalah yg berperanan merancakkan mulutnya..dan kerana itulah mak selalu cakap saya anak ayah sebab biler saya balik ayah nampak lain..hehehehhe..yelah sayakan dok jauh, tentulah ayah rindukan saya..hehhehe

Tok ayah, segala budi anda hanya Tuhan yg dapat balas, semoga ayah diberikan kesihatan berterusan tok meneruskan amal ibadahnya serta gembira ngan anak cucu..tok my laling yg jugak dah bergelar ayah..moga anda menjadi papa n suami yg terbaik tok kami..n tok arwah my Fil, berdoa semoga ditempatkan di dalam golongan org yg beriman..amin & alfatihah..dan tok ayah2 sedunia..selamat hari bapa..

3 comments:

ain said...

happy fathers day too!!!!

halen said...

happy father's day utk ur laling zz.. semoga berbahagia selalu key.

Jiya said...

hepi father's day buat jejaka2 yg bergelar ayah. hehehehe