13.7.10

Berhati Walanggggggggg..Sedihhhh

Pindah..pindah..ummmmm..yelah pindah, pasrah dalam parah..ceh ayat..macam tak rela jer..tulah dia..tak rela pun tp dah nak buat canner "saya yg menurut perintah" terpaksalah diguna pakai..mungkin pada org lain, syokkknya dapat pindah, nak2 kalu pindah kat tempat sendiri, berganda2 gumbiranya..tempat baru, suasana baru, umah baru, kawan baru, pendek cter serba serbi sonokk..ttp pada org yg mcm saya, alangkah tidak seronoknya berpindah..cuma saya masih bersyukur sebab still lagi ditempatkan di Sabah..untuk mengedapkan hati, terimalah mungkin aderlah rezeki anak baru nanti..harap2 begitu2..

Kenapa saya berkelana tok berpindah? kompiussss ehhh korang??al kisahnya..en somi dipindahkan dr Caw.KK Ke Kudat..malas2 pk,oklah terpaksa angkat tangan jugak, alasan pihak atas sbb en.somi calon terbaekkkkkkk, terbaikkkkkkkk okkkkkk..bini tak bekerja, anak lom sekolah, n dah cukup tempoh perkhidmatan so kena kluar..ambik masa jugak nak terima.. en.somi sampai tak tido malam..hehhehe..last2 terima jerlah..walaupun kat KK ni kami dah ader komitmen ngan umah.. cikit rasa sayang sebab baru nak masuk 2 tahun rumah tu kami beli, rasanya tak puas lagi berhias tok rumah sendiri..n yg paling susah nak lepaskan KK, Sebab saya tengah menunggu hari tok bersalin..sepatutnya en.somi kena lapor diri tempat baru 15hb 7 ni, tp mintak postpone sampai saya abis pantang..paling2 budohhhhhhhhhhh pun lepas raya..tp hari ni, en.somi tepon, get readylah kita pindah 1hb 9 ni..adohhhh terus downnnnnnn!!

Boleh korang bayangkan perasaan saya??? atau mungkin saya yg terlebehhhhhhh emosi..soal pindah dah jadi no 2, sayang umah dah jatuh tempat ke3, tp yg saya pkkkkk kan n buat saya rasa nak menangis..saya masih lagi dalam pantang, saya punya due 11hb 8, nak posting 1hb 9, sakit bersalin lom lagi hilang..dah nak kena pindah..urusan pindah rumah oklah boleh upah org tp takkan sudah jugak kalu takder saya..takkan saya nak pejam mata jer tengok depa paking barang, nak taknak saya kena gak arah2..nak bangun duduk dalam pantang..mak aiiiii..yg paling saya sedih, ngan anak kecik, nak diangkut2 ke Kudat yg makan masa 3jam perjalanan buat saya lemah semangat, ngan suasana umah baru, boleh ker nanti dia!! tak meragam ker?..pendek citer macam2 yg saya pk..tok suami n put3 malah saya sendiri pun tak pk,takpelah jalan jerlah..tp bila melibatkan anak kecikkkkkkkk tu!! rasanya kejam pulak diaorg tu!!tak terpk ke dorang tu, kalu bini dorang kat tempat saya!! tp tulah peduli aper dia kan!!!

Dahla bersalin ni, mak saya mahupun mertua takleh turun KK, masing2 ader komitmen lain, nak2 lagi bulan puasa, so saya memang tak berharap n tak berapa kisah pun kalu depa tak datang, memang nak belajar berdikari..lagipun kami sendiri sudah ader perancangan lain.. dr mengurut ke jaga baby, semua leh cari org..mcm saya kata, takder or tua ok lagi..tp dahla takder org tua pastu kena pindah lagiiiiiiiiiiiiii, susahnya hati saya..kalu saya bukak mulut n mintak mil atau mak saya datang, dorang mesti datang, tp sebolehnya saya taknak dorang tahu kesedihan n kesusahan kami, saya berharap kesedihan ni hanya sementara n kami boleh handlenya sebaik mungkin bila dah tiba masanya..mungkin sekarang jer kami yg terlebih pk..dan saya tahu kalu saya tunjukkan rasa susah hati saya, en.somi lebih2 lagi..memikirkan pasal saya..dia nampak relax tp saya tahu dia risaukan saya..tulah kalu kami tahu kena posting dr awal, takderlah saya gatal nak bersalin kat KK ni, saya sendiri pun tak sanggup, kalu sekarang nak balik kg pun dah tak guna, mesti tak lepas punyalah,..cumer 1 yg saya pegang, kita punya perancangan sampai kita terlupa Tuhan juga punya rencana tok kita..dan perancangan Tuhan adalah yg terbaik tok saya..so saya mesti terima, mana tau ader hiKmah n rezeki tok kami kendian hari..





4 comments:

Halen said...

cool yer.. insyallah pasti dipermudahkan nanti. byk2 je ko bersabar aku nk tlg pun x tau nk tlg apa. setakat nk tlg angkat brg ble la tp klu nk tlg jaga baby ko nk tolong smp ke kudat aku pun x termampu hehe..

xpe bila dh kt kudat nnt weken ko free turun je kk aku xde masalah setakat nk teman ko ke gayang tu ekeke.. :p

~~zAnAfAhMi~~ said...

Kudat?? waaaa....Ain pindah sana? sian kt baby tu. Akak baru tau Ain bersalin.
Tkpe ain, mungkin rezeki anak tu yg kena pindah, siapa tahu? Kalau tiada halangan, ain kontek je kita minta tolong...
jgn susah2kan hati tu, nnti lain plak jadinya..

Vivacious O'light said...

terima saja ketentuan Tuhan dgn redha... manusia mmg payah nak memuaskan semua manusia yg lain. dan manusia mmg payah dipuaskan...

love is forever said...

dugaan untuk menguji kesabaran..besar pahalanyer