1.5.10

Mama Tunggu ni

Salam hujung minggu..dilanda kebosanan yg amat, lama gilerrrrr rasanya nak ahad, wahal esok jer ahad, tulah jadi kalu big bos tarak..terkurungla kami 2 beranak, n bila camni mulalah penyakit M mengerang, nak buat tu, semua malas..tahulah hari ni hari pekerja..cuti la kunon dr kijer..hampehhhhh.

Seharian hari ni rasanya layan baring n mengadap kerenah si along yg macam2 songeh..sebal n geram betol ngan dia hari ni..rasa nak cubit2 jer, tp memandangkan bapaknya takder, kesian lak kalu dia nangis kang, susah pulak saya nak pujuk..hari ni anak jiran buat besday party..oklah bagi kelonggaran si put3 join, lagipun bukan jauh maner pun, jiran rumah bawah jer, lagipun dia dah terlentok2 manja, nak sangat g "bolehla mama..adik sangat teruja"..so bagilah can..majlis start kol 3pm, saya hantar depan pintu umah jiran..berkali2 pesan, abis potong kek, siap makan semua, jerit nama mama kat pintu, kang mama turun..lagipun petang tu cadangnya nak g jumper kawan kat 1 Borneo..dia pun tahu..tunggu2 sejam berlalu takder pun panggil..terjenguk2 saya ke bawah, oklah masih meriah lagi, lom abis lagi kot..tunggu lagi..dah kol 4.30 takleh jadi ni, dia senyap jer..saya ngan muka tak malu, siap ngendeng rumah jiran, tengok dia dok ralit main, tuan rumah kata dia lom makan lagi..oklah kasi can lagi setengah jam..tp hampeh kol 530 baru dia jerit soh saya turun, ngan selamba " jom kita g 1 borneo, adik sonok sangat hari ni"..amboi..amboi..amboiii..dia punya sonok jer dia ingat..maknya yg dok menunggu lama ni..tp oklah kiranya masa dia terisi..n dia pun hapi..1Borneo, tak g pun, takpelah, sekurangnya saya melihat dia bergembira hari ni walaupun dengan cara dia sendiri..

0 comments: