28.11.10

Dialah Tu..Muhammad Amsyar

AMSYAR dah pun masuk bulan ke 3, tembam n semakin naik kg..dalam tempoh 3 bulan ni 7.4kg, jenuh gak arrr nak dukung..hari ni dia baik2 jer, maklumlah wekend katakan.. dialah budak yg paling berjurusss a.k.a baik, sebabnya hari ni masa tok dia outing cuci2 mata, sambil didukung sepenuhnya secara bergilir2 ngan mak n paknya..bagitahu saya budak mana yg tak suka..hehhehhe..dia palinggggg suka dibawak berjalan, naik jer keta, memang diam tak terkata, lapar pun mulut dia diam jer..minum susu pun sopan jer..kalau kat umah jangan harapla, lambat sikit, meraung mcm kena cubit, tu yg kakaknya selalu kata "tengok anak mama ni, nangis2 nangis jeru"..

Tp kalau hari isnin, hari saya haru biru sebabnya, dia takboh duduk, dia hanya nak di dukung jer, tak pun dia nak kita dok disebelahnya melayan dia borak..main tepuk2 amai..terkekeh2 dia ketawa..wahhhhh banyak cantik!!tu lah padahnya kalu 2 hari cuti bawak dia berjalan, pendek citer isnin rutin saya hanya mengadap dia..jgn cuber2 tinggalkan dia, memang menangisla jawabnya..dia tido baru leh angkat punggung tu pun lama manalah sangat..tido cam ayam berak..ceh2 macam tahu jer canner ayam tido ekkkk?? tp tulah tido kejap sangat, nak buat kijer takleh, baru nak suap nasi ke mulut dia dah bangun, tu lom lagi bunyi bising, jgnkan bising yg slow pun dia leh dengar..memang telinga lintah tolla..hehehhe

Selasa, dia dah boleh menyesuaikan diri, dah boleh ditinggalkan, sempatlah tok saya memasak - selesai, dia saya baringkan depan tv, bosan2 tengok tv, mata kuyu dia akan tido sendiri..alahai kesian la pulak tengok..tp time tulah saya cam lipas kudung, setelkan apa yg nak buat..bila saya berjaya nyiapkan kijer sebelum dia bangun, saya rasa hepi sebab tu tandanya dia tido ngan lena, n saya boleh baring2 sambil belek2 majalah.

Rabu..dia dah boleh membiasakan diri ngan mandi air sejuk..apadaaaa lelaki ni, 3 bulan baru mandi air sejuk, dulu along lepas 40hari jer terus mandi air sejuk..menangis??? mahunya tak..tp mula2 jer, bila dah buat2 borak ngan dia, dia akan gelak dalam masa yg sama nak nangis gak, sebab sejuk..hahaahha padan muka..siap mandi pakaikan baju semua, baringkan kat tv lagi, rutin dia tu jelah..jangan nanti besar berebut tv ngan along sudahla..

Khamis..saya mula memikirkan canner nak buat ngan si amsyar ni, dia pantang dengar suara saya, tengok lagila, dr td elok terus nangis..so hari ni saya bacakan banyak2 cerita yg saya pinjam dr buku kakaknya, saya tapekan suara kat hpone..ader cerita, ader ABC, ader 123, ader zikir, apa2lah janji suara saya..saya letak kat tilam dia, so bila saya nak buat kijer, saya on kan recoder tu n dia dengar seolah2 saya kat sebelah..berjaya..hoyehhhhh..hoyehhhhh..tp tak lama pun, dia pun pandai apa, tp takpela sekurangnya dia ralit bila dengar tape tu..jimat masa n tenaga saya..

Jumaat, amsyar mcm biasa, kjap2 ok kejap ko..tp tulah namanya budak, dia makin ralit bila tengok langsir dok terbuai2..bulat2 mata dia tengok langsir bila langsit ditiup angin..entah apa yg dia pk, tp dia sangatlah seronok..hari jumaat jugak bukan hanya amsyar saja yg sonok, saya n put3 pun teruja bila Jumaat sebab..my laling pulang..terasa 5hari yg sunyi tu terus lenyap..

0 comments: